بهره برداری از ۷۴  پروژه عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان در هفته دولت

در راستای تأمین کمی و کیفی آب شرب شهر‌های استان، شرکت آبفا خوزستان همزمان با هفته دولت ۶۰  پروژه عمرانی را در بخش آب با ارزش ریالی ۵۵۵۲ میلیارد ریال در ۱۶۲ روستا و ۱۴  شهرستان به بهره برداری می‌رساند.  

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان   بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها را از محل اعتبارات ملی و استانی دانست.

او ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌ها، ۵۸۹  هزار و ۶۹۱ نفر از خدمات ارائه شده در این ارتباط بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: بهره برداری از ۶۰  پروژه آبرسانی و ۱۴ پروژه فاضلاب از جمله مواردی هستند که در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

آقای کرمی نژاد پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت را شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید، نصب و راه اندازی دستگاه حذف کدورت آب، حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، و  اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد.

او می‌گوید: در بخش آبرسانی شهری ۲۸ پروژه در ۱۴ شهرستان با اعتبار ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا با ارزش ریالی ۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان پروژه‌های هفته دولت این شرکت را مربوط به شهر‌های آبادان، رامهرمز، آغاجاری، باغملک، ایذه، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، امیدیه، دشت آزادگان، هفتکل، اندیکا، مسجدسلیمان و اهواز عنوان کرد.

 آقای کرمی نژاد با اشاره به اینکه در هفته دولت با اجرای پروژه‌های عمرانی ساکنین  ۱۶۲ روستا از از خدمات ارائه شده در این ارتباط منتفع خواهند شد، این پروژه‌ها را مربوط به روستا‌های رامهرمز، حمیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، اندیکا، هندیجان، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، آغاجاری و دزپارت، بهبهان و باوی دانست.

او ادامه داد: در اجرای ۶۰  پروژه عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۱۰۴/۸ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ۸ باب احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب،  حفر و تجهیز ۱۳ چاه و نصب و راه اندازی ۱ دستگاه حذف کدورت آب با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترکعب در شبانه روز در ۱۴ شهرستان و اجرای ۱۹۵ کیلومتر خطوط انتقال،  احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب،  حفر چاه و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال  ۱۹ مورد،   احداث و تکمیل ۷ مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۴۷ کیلومتر شبکه توزیع  در ۱۶۲ روستا به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان  گفت: در بخش فاضلاب  ۱۴ پروژه در ۱۰ شهر با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در شهر‌های خرمشهر، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، بهبهان، شادگان، امیدیه، بندرامام و اهواز وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

محمدرضا کرمی نژاد ادامه داد: در اجرای ۱۴ پروژه عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۷۱  کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث و تکمیل ۲ باب ایستگاه پمپاژ و نصب ۷۱ هزار و ۶۵۵ فقره انشعاب فاضلاب در ۱۰ شهر استان به بهره برداری می‌رسند.

شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در زمان حاضر به ۸۶ شهر به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند که پوششی صدردرصدی در این بخش آب شهری و پوشش بیش از ۷۷ درصدی در بخش آب روستایی و پوشش ۵۷ درصدی در بخش فاضلاب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.